November 07, 2012

Review 16: Kad Kahwin

Salam.


Kali ni Anis nak review kad jemputan kami pula.


Untuk majlis yang lepas, ada dua jenis kad jemputan yang diedarkan kepada tetamu. Yang pertama adalah kad yang ditempah daripada vendor kad kahwin dan yang kedua adalah kad jemputan yang di DIY 100%.


Untuk kad jemputan yang ditempah di vendor, Anis tak jumpa pula gambarnya, tapi simple saja. Nak ambil gambar baru malas. Hehe. Di hadapan kad tersebut ada gambar karikatur kami seperti di header blog 2hati-jadi1 ini. Kad itu pula saiznya seperti sehelai kertas A4 yang dipotong tiga.


Untuk kad jemputan yang Anis DIY sendiri pula adalah seperti di bawah ini. Kad yang ini adalah untuk diedarkan kepada semua rakan pejabat EBS dan sesetengah kenalan mak ayah. 1000 keping kad yang ditempah daripada vendor tak cukup uollllsss.


Total kad jemputan yang diedarkan untuk majlis Anis yang lalu ada la dekat 1600 keping juga. Yang ramainya kenalan ayah la. Kenalan Anis tak ramai pun. Hehe.





Untuk kad DIY ini Anis buat style lipat 3. Ini bahagian hadapannya.





Yang ini pula bahagian dalam.




Sesi melipat kad-kad jemputan.




Lipat lagi dan lagi.




Kemudian print nama kenalan EBS.



Semuanya Anis lakukan sendiri. Untuk mak ayah punya pun Anis lipatkan siap-siap. Mak ayah tinggal tulis nama jemputan je pada sampul.



Simple je kan kad jemputan DIY ni. Tapi kosnya sangatla menjimatkan. Hehe.






5 comments:

Amalina Ali said...

Ye la boleh jimat banyak kalau buat sendiri. :)

AyongAtikah Zaid said...

nak tanya anis pakai kertas ape ye? =)

cikblueberry said...

simple nya kad kawen..sweet je..
salam kenal

lavenderjingga.blogspot.com

cik anis said...

ayong:

kad ni anis x sure apa jenisnya tapi anis beli yg 1 bungkus ada 100 kpg..harga dlm rm8.90..dekat cover dia ada tulis suitable for invitation card..hehe..kad ni memang tebal la..lebih kurang kertas a4 120gsm gitu..dekat popular ada rasanya.. ;)

AyongAtikah Zaid said...

orait!! thanks a lot anis!!!=)