October 08, 2012

Review 7: Bunga Manggar & Corsage

Salam.


Hari ni kita sambung telenovela review kita episod ke tujuh. Hehe.


Kali ni anis nak review bunga manggar dan corsage pula.


Kedua-duanya adalah hasil DIY Anis dan juga emak bersama adik perempuan Anis.


Untuk bunga manggar, tak banyak gambar OP yang menunjukkan dengan jelas gambaran bunga manggar Anis semasa majlis tempoh hari. Maklum la bunga manggar ni bukan la subjek utama pun kan. OP lagi berminat nak tembak muka perantin lelaki berarak je. Hihi.





Inilah satu-satunya gambar daripada OP yang menunjukkan hasil akhir bunga manggar yang di DIY oleh emak dan adik Anis. Hasil gabungan warna purple dan putih.


Untuk gambaran yang lebih jelas tentang bunga manggar ni, boleh la klik entry lama Anis di sini.



Okeh beralih pula pada corsage.


Corsage ni bukan la sepenuhnya hasil DIY Anis pun. Bunga corsage tu beli yang da siap je dekat kedai bunga. Anis cuma tampal duit je. Hehe.




Corsage untuk kendarat Anis gunakan duit rm5 je. Disebabkan duit rm5 ni susah sikit nak dibentukkan, maka Anis lipat biasa-biasa je la. Lepas tu staplerkan dengan dialaskan kertas putih sikit. Nampak kan dalam gambar tu?




Anis lipat macam ni je. Fungsi kertas putih tu adalah untuk letak gam panas nak dilekatkan pada bunga corsage tu nanti. Jadi duit tu tak la rosak.




Bunga corsage yang baru ditampal dengan duit. Kesemuanya ada dalam 20 kuntum je kot. Tak ingat da. Hehe.




Bila dipakai duit rm5 tu akan tertonggeng ke bawah macam ni.


Gambar kumpulan kendarat pakai Anis tak jumpa langsung. Jadi tak dapatlah nak tunjuk diorang pakai corsage ni.


Ok la sampai sini dahulu review ketujuh Anis. InsyaAllah Anis akan sambung review berikutnya lepas ni ye.


Tata~






1 comment:

Nn said...

idea yg menarik. cantik.