November 08, 2011

cerita hari raya ku

Salam.


Selamat memulakan kerja semua. Hehe.


Hari raya Aidiladha tahun ni keluarga Cik Anis takde pape persiapan pun. Yela mak ayah mengerjakan ibadah haji kan. Tinggal lah kami adik beradik je dekat rumah ni.


Dulu Cik Anis rancang nak masak rendang ayam untuk pagi raya tahun ni tapi makin dekat raya makin malas maka takde rendang ayam air tangan Cik Anis. Haha.


Tapi Alhamdulillah. Walaupun kami adik beradik takde buat satu apa persiapan pun, tapi orang sekeliling kami baik-baik semuanya.


Makcik depan rumah hantar nasi ayam pagi raya tu. Maksu Cik Anis bagi lauk-pauk dengan ketupat. Mak gf adik Cik Anis pun kirim lauk-pauk. Syukur. Banyak sangat makanan yang kami dapat hari raya lepas. Sampai penuh meja makan kami! Mujur Cik Anis tak masak. Kalau tak memang bertambah-tambah la makanan yang ada. Pheww~ kemalasan yang berbaloi. Haha.


Hari raya ni Cik Anis dan adik2 semua duduk rumah je la. Cik Anis tak beraya rumah keluarga EBS pun. Terasa malas pula nak keluar rumah. Sampai FMIL Cik Anis siap tanya EBS lagi Cik Anis tak datang rumah ke. Hihi. Maaf ye FMIL ku, next week insyaAllah Anis datang melawat ye. ~_^


Hari Isnin pula abang Cik Anis buat bbq dengan daging qurban yang kami dapat. Cik Anis dan adik pula sediakan cocktail. Makanya semalam ber-picnic dalam rumah la kami. Hehe.


Sekadar cerita ringkas raya aidiladha Cik Anis. Tak menarik mana pun kan. Huhu. Menanti tiga minggu berakhir dengan pantas. Rindu emak ayah sangat-sangat!



2 comments:

dhiera said...

salam aidiladha cik anis~
kerinduan pada mak ayah tu kire pengorbanan juga la kan? best ye ada buat bbq.

cik anis said...

salam aidiladha dhiera!!!
yup..satu pengorbanan berpisah beribu batu dengan mak ayah.. ;(