March 16, 2011

kata semangat

Kata-kata Profesor Ungku Aziz:

  1. RAJIN BERCAKAP, RAJIN BEKERJA = BAGUS SEKALI
  2. RAJIN BEKERJA, MALAS BERCAKAP = KENA BULI
  3. MALAS KERJA, RAJIN BERCAKAP = WAYANG CINA
  4. MALAS BEKERJA, MALAS BERCAKAP = TAK GUNA
  5. MALAS BEKERJA, SUKA MENGADU = NYANYUK
  6. MALAS BEKERJA, SELALU PONTENG = BAIK BERHENTI
  7. MALAS BEKERJA, SUKA MENYIBUK = BAIK MATI

Saya dapat kata-kata ni daripada fb bakal adik ipar saya..bagus kan? boleh jadi penguat semangat bila nak mulakan hari baru. Macam bakal adik ipar saya, dia siap letak kata-kata ni sebagai wallpaper pc di pejabat dia. Bila masuk kerja pagi-pagi terus jadi bersemangat nak mulakan kerja. Hehe. Saya pun rasa kata-kata ni memang patut kita letak sebagai wallpaper pc biar ada motivasi sikit nak buat kerja. ^_^


bakal adik ipar lebih tua dari saya.. ^_^

No comments: