February 16, 2011

jangan pernah jemu

salam..

entry kali ni saya malas pula nak cerita pasal persiapan saya..hehe..nanti la baru buka story ek..tiba-tiba rasa macam lambat lagi..kadang-kadang rasa macam da tak cukup masa..tapi semuanya macam blur..huhu..

kali ni kita cerita pasal buku pulak ye..bukan waktu dekat sekolah atau dekat universiti je kita kena baca buku tau..bila da habis belajar ni lagi la kena banyak baca buku..lagi macam-macam jenis buku kena baca..macam saya, buat masa ni saya lebih tertarik untuk baca buku berkaitan keagamaan dan ilmu rumah tangga.. (;p) dalam entry ni saya kongsi buku berkaitan ilmu rumahtangga dulu ek..buku lain insyaAllah di entry akan datang saya kongsikan juga..

antara buku berkaitan ilmu rumahtangga yang saya da khatam kan..





tiga-tiga buku ni merupakan satu kesinambungan..semuanya karya ustaz hasrizal..sangat menarik pengisian semuanya..sebab buku ni merupakan kisah catatan perjalanan rumahtangga ustaz hasrizal dengan isteri beliau..sangat banyak pengajaran yang boleh kita peroleh dari buku-buku ni..

buat b2b yang belum berkesempatan baca semua buku ni, saya cadangkan pergi la beli ye..insyaAllah tak menyesal..ala tiga buku ni tak sampai rm70 pun..tapi ilmu nya sangat la banyak..

owh lagi satu..kalau b2b da baca nanti, kongsi-kongsi la dengan pasangan anda..biar sama-sama dapat ilmu..takde la sebelah pihak je yang bersungguh cari ilmu rumahtangga kan..saya da pun bagi pada EBS salah satu buku ni tapi tak tahu la dia da habis baca ke belum..sibuk memanjang je EBS tu..huu..

ada banyak lagi buku yang menarik perhatian saya dekat pasaran sekarang ni..dalam koleksi saya buat masa ni pun ada beberapa buku lagi tak habis baca..nanti saya kongsi-kongsi dengan b2b lain apa buku saya baca ek..


***
mencari ilmu rumah tangga sebanyak mungkin agar dapat menyiapkan diri menjadi seorang isteri solehah buat seorang suami.. ^_^


6 comments:

Yuna Heri said...

Hai! Salam kenal!

Saya pun suka trilogi Ustaz Hasrizal ini. Memang sangat membantu, tapi yang ketiga belum khatam lagi. Saya mula baca masa saya single, then bila jumpa Heri, saya beri dia pinjam lepas dah bertunang ni. Dia pun banyak dapat semangat dan motivasi. MEMANG SANGAT BAGUS!!!!

cik anis said...

hai..salam yuna!! ^_^

menarik kan trilogi ni..sy pun suka sgt..bila baca tu rasa semangat nak jadi yg terbaik untuk bakal suami.. ^_^

Cik Kamoo said...

belum baca lagi...tp akan cari nantikat MPH

cik anis said...

cr dear..jgn x cr..hehe..bagus buku2 ni..nk lg jimat beli terus trilogi aku terima nikahnya..rm55 kalo x silap.. ;)

eeda haziq said...

kat POPULAR ada x?? dh lama nak cri buku yang mcm ni..

Anis Fendy said...

eeda haziq : ada dear..anis pn beli dekat popular.. :)