January 10, 2011

antara saya dan dia

salam

seperti yang dijanjikan, saya kongsi sedikit cerita saya dan EBS sebagai pengenalan dengan b2b dan readers sekalian ok.

cerita kami ringkas sahaja..saya mula mengenali EBS sewaktu saya menjalani latihan praktikal di tempat kerja EBS pada pertengahan tahun 2009 dan saya ditempatkan di jabatan tempat beliau bertugas..waktu tu saya takde la jatuh minat kat dia on the spot kan sebab waktu tu saya masih in a relationship dengan ex saya dan dia juga in a relationship dengan ex dia..kalau tak silap EBS break dengan ex dia sewaktu saya masih praktikal lagi tapi saya tak tahu cerita pun..malas nak ambik tahu hal orang..hehe..sepanjang saya praktikal tu kami kawan macam biasa je la..panggil pun kau-aku..memang macam kawan biasa-biasa la senang cerita..

saya tamat praktikal hujung tahun 2009 tu juga then saya pun habiskan pengajian saya yang berbaki satu semester lagi tu..waktu dalam semester baru tu saya memang takde la contact dengan dia sangat..yela saya ada ex saya kan..kadang-kadang je la saya chatting dengan EBS dekat facebook..kadang-kadang dia mesej saya tanya khabar..gitu je la..tu pun boleh kira la berapa kali je..memang kami tak rapat mana pun..

bila saya da habis study dan da balik ke kampung halaman, kadang-kadang saya singgah juga la tempat praktikal saya tu a.k.a tempat kerja EBS kan..saja nak melawat kakak-kakak tempat praktikal saya..serius saya datang bukan sebab dia ok..saya datang memang secara suka-suka je nak jumpa semua orang dekat jabatan tersebut..tapi kalau pergi sana memang EBS la yang rajin melayan saya..hehe..

nak dijadikan cerita, jodoh saya dengan ex saya tak panjang..terlalu banyak masalah tenggelam timbul dalam hubungan kami..dan akhirnya putus ditengah jalan..T_T 
ok lupakan pasal ex saya..da tak penting dalam catatan saya ini..kita sambung part lepas raya ok..hehe..

14 september 2010 saya buat makan-makan sikit dekat rumah..saya jemput staff tempat saya praktikal dan rakan sekolah saya..EBS pun saya jemput juga..ehem..sebenarnya waktu ni saya minat dekat staff lain yang kerja sama tempat dengan EBS..saya jemput dia dulu baru saya jemput EBS..hehe..owh cerita ni pun EBS da tahu da..hihi..tapi staff tu tak tahu pun saya suka dia..EBS je yang tahu..tu pun lepas saya cerita dekat dia la..^_^

dijadikan cerita lepas EBS datang beraya dekat rumah, hubungan kami makin rapat sebagai kawan..tiap malam dia cari saya, saya cari dia dekat chatting fb..borak pun entah apa-apa je kan..tapi saya seronok pulak layan dia..layan je kepala dia..dia pun layan je kepala saya yang kadang-kadang masuk air ni..hihi..satu hari tu EBS kongsi dengan saya video tajuknya bertunang tanpa ibu bapa..rasanya video tu agak glamer jugak waktu tu..masing-masing dok post dekat fb..then kitorang komen la pasal hukum tu kan..entah macam mana..jeng jeng jeng..

tengah malam 14 oktober, EBS dengan secara tiba-tiba melamar saya..saya ingatkan dia main-main je tau..rupa-rupanya dia serius ok..perasaan saya waktu tu? haha..debar-debar..da la dia lamar saya melalui chatting fb sahaja..tangan waktu tu da gigil-gigil nak reply mesej dia..huhu..waktu ni kami takde perasaan cintan-cintan pun..saya anggap dia kawan..dan dia juga anggap saya kawan..cuma saya senang dengan cara dia layan saya sebagai seorang kawan..sangat selamba..EBS bagi saya tempoh untuk jawab lamaran dia tu..huhu..susah achik nak jawab.. ;p

esoknya saya bincang dengan mak saya..ada orang lamar malam tadi..nak terima ke tak ek..saya cakap macam tu la lebih kurang..mak saya pun kata la..jangan terima dulu..tunggu dapat kerja..saya pun ok la..jawapan dari orang tua lebih membantu kan..makanya malam 15 oktober saya pun sampaikan apa yang mak saya cakap pada EBS..dia pun boleh terima dan dia bagi saya tempoh sampai saya dapat kerja untuk bagi jawapan sama ada nak terima atau tolak lamaran dia..tapi camne leh dapat title EBS sedangkan saya tak kerja lagi sekarang ni?


bersambung........




No comments: