January 11, 2011

antara saya dan dia part ii

sambungan dari entry lepas...

lepas dari kejadian lamaran tu, saya dengan dia masih berkawan macam biasa..masih chatting seperti selalu..perasaan suka pun ada la sikit-sikit..tapi tak jatuh tahap cintan-cintan lagi la..saya pendekkan cerita terus sampai ke hari raya aidiladha yang lalu..EBS datang beraya ke rumah saya lagi..kali ni memang saya jemput..tu pun lepas mak keluarkan soalan "tak nak jemput dia datang beraya ke?" hehe..kebetulan mak ayah ada dekat rumah kan..boleh la kenal-kenalkan pada mak ayah..sebab waktu raya puasa tu mak ayah saya takde dekat rumah..EBS pun tak sempat jumpa..untuk kedatangan kali ni saya tabik spring pada EBS sebab beliau datang rumah saya sendiri je..memang sangat berani la jumpa mak ayah saya sorang-sorang macam tu kan..

pertemuan kali ni menjadi detik permulaan mak ayah tertarik pada EBS..sebab lepas dari tu terus mak puji-puji EBS..apa yang mak saya cakapkan biarlah rahsia..hehe..lepas dari tu jugak ayah saya pun da macam tak sabar nak terima menantu..da sibuk-sibuk ushar itu ushar ini..dan sekarang pun baru je panggil kontraktor nak renovate rumah pula..macam-macam nak ubah..mak ayah sepertinya sangat teruja nak terima menantu sulung dalam waktu terdekat ini..hee very sweet la my parents ni..^_^

beberapa hari lepas kedatangan EBS ke rumah saya, perasaan suka da bertukar sikit-sikit kepada perasaan cinta..hee..masing-masing macam da terbit perasaan lain dalam diri masing-masing..chewahhh..dan saat itu EBS menyatakan dia memang da serius nak jadikan saya isteri dia yang sah..makanya kini kami dalam usaha untuk menuju ke satu fasa baru dalam hidup kami iaitu melalui alam pernikahan sedikit masa lagi..

oh ya, kami memang tak bertunang mengikut adat melayu..sebab rasanya sekarang ni boleh dikatakan kami da jatuh hukum bertunang dalam Islam sebab saya rasa saya macam da terima lamaran dia tanpa saya sedar..huhu..mak ayah saya juga da beri kelonggaran pada kami tak perlu adakan majlis pertunangan..mereka lebih menggalakkan saya dan EBS menikah terus..lebih mudah kata mak..terima kasih mak ayah sebab memudahkan urusan kami yang satu ini..restu mak ayah atas hubungan ini juga sangat-sangat mengharukan saya..

maka kerana itu la kini saya gelarkan dia dengan panggilan EBS..sebabnya saya kini bersedia untuk menjadi isteri beliau..dan kami kini cintakan di antara satu sama lain..cuma yang membezakan kami dengan pasangan lain adalah kami tidak couple dan tidak dating selagi kami belum menikah..yup itu la kami kini..saya tak pernah keluar berdua-duaan dengan dia..dia tak pernah sentuh saya dan begitu juga saya tak pernah sentuh dia..panggilan kami antara satu sama lain juga cuma saya-awak sahaja hingga hari ini..dulu yela kau-aku kan..sekarang tak boleh la..kasar benor..haha..kami hanya akan berdating dan bercouple apabila kami telah halal di antara satu sama lain.. =)

doakan supaya dipermudahkan perjalanan kami untuk bersatu dalam tahun ini ya..doa-doa kalian saya harap dapat membantu impian kami ini menjadi kenyataan..ameen..


No comments: